Bölüm 18 – Uzun Mesafe Koşucusunun Yalnızlığı

Burada dinle:

Bilgisayarına indir: bölüm 18

Bu bölüm 43 dakika.

Bölümün asıl konusu koşmak, özellikle de uzun koşmak eyleminin felsefi ve psikolojik tarafı. Açılışta İstanbul’da gerçekleştirilen Dünya Salon Atletizm Şampiyonası hakkında konuştuk biraz. Ardından Çekmeköy’de hafta sonu koşulan deneme yarışı/antrenmanı hakkında ve parkur üzerine sohbet ettik. Sonrasında, bir yandan “neden koşuyorsun?”, “sıkılmıyor musun?” sorularına yanıt vermeye çalışan bir yandan da kendi yaptığı şeyi sorgulayan koşucuların düşüncelerine değinmeye çalıştık.Belki her şeyi masaya yatıramadık ama konuya küçük de olsa bir giriş olarak dinlenebilir.

Bu bölümün açılış ve kapanış müziği:
Iron Maiden‘dan The Loneliness of the Long Distance Runner.
(Ritim’de bu şarkının kaynağı olan kitap hakkında yazmıştım.)

Bölümde sözü edilen ve referans verilen bazı konular ve bağlantıları:
9-11 Mart tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirilecek Dünya Salon Atletizm Şampiyonası’nın IAAF sitesi.
Anton Krupicka’nın yazısının orjinali ve benim yapmaya çalıştığım çevirisi.
Ilgaz’ın sözünü ettiği Atilla Erdemli’nin Spor Yapan İnsan başlıklı kitabı.

Bölüm 18 – Uzun Mesafe Koşucusunun Yalnızlığı” üzerine 3 yorum

  1. Şu şarkı seçimi bile Alexa’da 1000 basamak atlatır siteye 🙂 (Somewhere in Time albümü HM anlamında aldığım ilk 4 kasetten biridir bu arada). Her ikinizin de düşüncelerine katılıyorum; bir programa bağlı kalmak istemiyorum ama her hangi bir yarışta sınırlarımı da görmek istiyorum aynı zamanda. Benimkisi tam paradoks yani… Bu arada Ilgaz patikaların, ormanın hastasıyım ama pisti de bir o kadar seviyorum. Sanırım cep telefonum dışında üzerimdeki en komplike teknolojik aletin kronometreli saat olmasından dolayı. (ne de olsa 400m.lik pistte en verimli zaman/mesafe/tempo göstergesi o oluyor bir anda). Ağzınıza sağlık. Long live Heavy Metal !

  2. Uzun mesafe koşucusu değilim ama yürürken/koşarken bunu neden yaptığıma dair pek bir sebep aramıyorum. Şöyle bir sebebi olabilir; Eğer aklımda yapmam gereken proje varsa kısa kısa koşu takvimini tamamlamak zorlu bir iş veya proje öncesinden beni tatmin edip o işe hazırlanmam için gerekli motivasyonu sağlıyor olabilir. Genelde koşarken zaten sizi dinliyorum (müzik ya da başka podcast varsa onu) İnsan koşarken hem dinleniyor, hem de aklına yeni fikirler geliyor. Bende böyle 🙂

Yorum yazın

